Koh Samui, het begint steeds toeristischer te worden.

25 juni 2014 - Koh Samui, Thailand

Ik heb begrepen dat een aantal mensen mijn korte verhaaltjes missen. Bij deze onderaan weer de verkorte versie voor de liefhebbers!

Lang:
Met de catamaran schoten we over het water vanaf Koh Tao naar Koh Samui. Dit was wel even een stuk beter dan de pond of de kleinere boot. We zaten aan een huisje aan zee waar we vijf nachten verbleven. Uiteraard hebben we ook hier een scooter gehuurd voor die dagen maar we hebben niet veel van het eiland gezien. Het was al avond dus gelijk maar een eettentje zoeken. We zagen een bordje met: All cocktails 60Baht (2 dollar) dus zonder de menukaart te hebben gezien gingen we daar eten. Langs ons zat een Australisch stel waar we gezellig mee hebben zitten buurten. Een verkoopster probeerde speeltjes en zaklampen te verkopen en natuurlijk kon Cameron na de eerste vijf keer nee te hebben gezegd de verleiding niet meer weerstaan en moest hij iets kopen.

We besloten wat kroegjes op te zoeken en tijdens onze zoektocht op de scooter hadden we een meningsverschil en ik zei dat hij anders wel gewoon kon lopen. Hij vond dat prima dus ik stopte en liet hem van de scooter afstappen. Ik reed een stukje verder en draaide weer om om hem weer op te pikken. Maar hij wilde lopen, oke dan zie ik je straks wel. Ik was weer terug gereden naar het eettentje waar we gegeten hadden want iets verderop in de straat waren wat kroegjes. Dit was meer een mannengedeelte want op een plein stonden verschillende bareilandjes met in elk eiland wel 4 vrolijke meiden en een danspaal in het midden. En volgens mij als je voor een van de meiden in de bar een drankje koopt blijven ze heel de avond bij je. Er liepen ook verschillende mannen met een jonge meid rond of zaten gezellig met ze aan de bar. Stukje verderop was er een markt waar ik even ben wezen kijken en een straat verder waren er weer allemaal kroegjes met veel enthousiaste meiden. Nou dat zal Cameron wellicht wel leuk vinden dus hop ik op de scooter om hem te halen. Hij was in de kamer en lag al in bed. Dus ik vertelde dat ik wel een leuke kroegenstraat voor hem had gevonden maar hij wilde in bed blijven. Ik weer hop op de scooter en terug rijden. Ik wilde nog niet slapen en ben ik in een "normale" bar gaan zitten om voetbal te kijken. Volgens mij moest Argentinie voetballen maar ik weet niet meer tegen wie. De wedstrijd was in iedergeval niet erg interessant dus na de eerste helft ben ik weer terug gereden.

Toen ik aankwam rijden kwam Cameron net uit de kamer dus hebben we nog even zitten babbelen voordat we naar bed gingen. De volgende avond zijn we naar de bareilandjes gegaan. Nu kon ik het Cameron tenminste laten zien. We hebben gezellig een aantal drankjes gehad en Cameron was tegen een barmeid een jengaspel aan het spelen terwijl ik met een andere barmeid vier op een rij aan het spelen was. Het jenga spel was anders dan de normale jenga. Je moest een rij blokjes optillen en aan de andere kant van een brugje weer op de tafel leggen zonder dat de rij blokjes uit elkaar viel. Deze uitleg met een foto zal wat meer duidelijkheid geven. In deze straat waren er ook veel massage gelegenheden. Dit keer was ik wat minder op mijn gemak dan de vorige keren aangezien ze hier veel meer "touristisch" vrolijk zijn. Erg goed voor vrijgezellen mannen. Aangezien ik mijn rug goed had verbrand had ik een massage voor de verbrande huid gekozen.

We wilden op dit eiland ook een paar keer gaan snorkelen dus we besloten een eigen duikbril en snorkel te halen. Als je iets zoekt kun je het natuurlijk nergens vinden. We hebben dan ook behoorlijk wat afgereden voordat we een paar gevonden hadden. En toen we ze uit gingen proberen bleken het niet de beste snorkels te zijn. De snorkel zelf lekte dus je was constant bezig met het water eruit blazen en Cameron zijn duikbril sloot niet goed dus deze vulde zich langzaam met water. Ik was nog steeds aan het vervellen en aangezien de zon scheen besloot ik met een shirt aan het water in te gaan. We willen erger voorkomen.

Ik had een mailtje gekregen dat onze vlucht naar Jakarta door financiele redenen was gecancelled. Er waren twee oplossingen, je kreeg je geld terug en je moest zelf een nieuwe vlucht boeken of je belde ze op en dan regelde hun (zonder extra kosten) een nieuwe vlucht. Aangezien het een stuk meer zou kosten om een nieuwe vlucht te boeken besloten we ze op te bellen. Op zoek naar een shop waar je overseas kunt bellen. Hier zijn we totaal ander halve dag mee bezig geweest. Voordat we een shop hadden gevonden en ze hadden niet het goede bestand opgestuurd dus moest ik ze nog een keer bellen. Een beetje zonde van de tijd maar goed, het houdt je ook bezig. Enige nadeel was dat we nu een nacht in Singapore moesten verblijven. Er was namelijk geen aansluitende vlucht.

Op dit eiland kon je ook bungeejumpen en Cameron wilde dit graag doen en ik zag dit ook wel zitten. Het was op dit eiland goedkoper dan op onze volgende bestemming dus we besloten er naartoe te rijden. Ik moet zeggen.. ik hou niet zo van hoogtes. En als je dan op 60meter hoogte boven een klein zwembadje staat, je een touw aan je benen voelt trekken en jezelf voorover moet laten vallen dan begin ik toch eerst over hoe mooi het uitzicht wel niet is om het maar even uit te stellen.

Het was behoorlijk spannend en het duurde wel een paar minuten voordat ik mezelf zover had gekregen. Tijdens de val naar beneden kon ik ook geen woord uitbrengen. Je kon ervoor kiezen om kopje onder te gaan of niet en ik moet zeggen, het water maakt je wakker. Tijdens het bungelen kwam de adrenaline kick en was ik helemaal aan het trillen. Ik hield mijn handen voor mijn ogen, dat was echt niet grappig en oohm mijn god dat was eng. Ik was gelukkig als eerste gegaan en ik schreeuwde tegen Cameron dat ik tenminste niet gegild had als een klein meisje en nu naar hem kon kijken. Ik vroeg of ik het zwembad in mocht springen want ik moest even afkoelen hoor. Hij was ook best zenuwachtig maar toen hij boven was, was hij gelijk gegaan *petje af. Hij kon in ieder geval nog wel schreeuwen (maar niet als een klein meisje hoor). Achteraf hoorde ik dat hij zijn ogen dicht had gehouden tijdens het voorover vallen, dat was valsspelen!! Ik had mijn ogen tenminste open gehouden. Bungeejumpen geeft zeker een kick en ik kan het echt aanraden! In mijn ogen was dat het beste wat we op vakantie gedaan hebben. Als we nog een keer terug kwamen zou het weer goedkoper zijn, de eerste keer was het 1500 Baht en de tweede keer zou 1000 Baht zijn en de derde keer 750Baht. Dat maakte het wel aantrekkelijk om nog een keer te gaan. Een dag later stelde Cameron dit dan ook voor. Ik wist alleen niet of ik ook nog wel een keer wilde gaan maar ik wilde mezelf ook niet laten kennen dus vooruit dan maar. Maar nu gingen we niet voorover.. maar achterover.. hmmmm.. nu wist ik helemaal niet meer zeker of ik wel wilde gaan. De jongen vroeg of ik ook achterover wilde en Cameron gaf antwoord voor mij, bah, ik keek er echt niet naar uit. Dit keer ging Cameron eerst en het deed mij goed toen hij dit keer een paar minuten boven stond te wachten voordat hij was gegaan. Mijn beurt.. We stonden boven en ik stond al klaar. Een, twee, drie... en ik leunde achterover maar kwam al snel weer terug naar voren.. Nee we willen nog niet gaan. Toen ik helemaal rustig was en alle last was van mijn schouders was, ik was totaal ontspannen, liet ik me langzaam achterover vallen. Dit keer kon ik wel schreeuwen (maar niet als een klein meisje hoor). Dit was minder eng dan de vorige keer, wellicht kwam dit ook doordat ik het veel erger had voorgesteld nu. Als we nog een dag langer hadden zouden we we voor de derde keer terug gekomen zijn denk ik. Ja dat was zeker de moeite waard! Echt heel gaaf.

We zijn nog naar een avondmarkt geweest en hebben nog wat rondgereden en wat watervallen gezien. Ook zijn we naar een thaibox wedstrijd wezen kijken en hebben we lekker op het strand life voetbal gekeken.

Kort:
Met de Catamaran zijn we naar het volgend eiland gegaan: Koh Samui. Dit eiland is een stuk groter dan Koh Phangan of Koh Tao. We hebben voor de vijf nachten dat we daar bleven een scooter gehuurd maar hebben niet zoals op Koh Phangan en Koh Tao het eiland verkend. We hebben wat meer relaxter gedaan en langer uitgeslapen. We zijn die week wezen snorkelen en hebben een paar watervallen bekeken. Voor 60Baht (2 dollar) cocktails gedronken en een deel van een thaiboxwedstrijd gezien. We hebben snorkels gekocht maar niet veel gebruikt omdat deze lek waren. Zo zijn we ook naar een avondmarkt gegaan en hebben op het strand live voetbal gekeken.

We hebben een paar avonden doorgebracht bij bareilandjes, met danspalen in het midden en elke bar had wel vier barmeiden. En als vrijgezelle man had je keus genoeg en als je geluk had werd je vermaakt door drie meiden.

Het beste wat we hebben gedaan is bungeejumpen. Mijn god wat is dat spannend en wat geeft dat een kick! Ik heb nog nooit zoiets engs gedaan en ik kreeg ook een adrenaline kick toen ik aan het bungeetouw bungelde en ik was helemaal aan het trillen. Dit is echt een aanrader want wat is dat gaaf! We zijn de eerste keer voorover gegaan en Cameron wilde graag terug voor een tweede sprong. Ik wist dit nog niet, of ik nog wel een keer wilde gaan maar ik kon me natuurlijk niet laten kennen en ben ook nog een keer gegaan. En dit keer gingen we achterover. De eerste keer kon ik geen woord uitbrengen, had Cameron zijn ogen dicht en hij kon wel schreeuwen. De tweede keer kon ik ook schreeuwen en had Cameron zijn ogen wel open gehouden.

1. Alicia,Naomi,Cor en Anita:
    25 juli 2014
    Voor geen goud zou ik willen bungeejumpen en ook Naomi en Alicia niet ! Cor zou er denk ik nog wel voor te porren zijn ! Knap om het te doen ! Groetjes van de Vondevoortjes in Frankrijk !
  2. Erik:
    27 juli 2014
    Als ik het zo lees dan denk ik waar begint ze aan. Met mijn hoogtevrees is het bungeejumpen niets voor mij. Maar dan Lianne en Cameron, die durven het gelijk. Zeker Lianne laat zich niet kennen. Heel dapper, zou ik zeggen.
    En een paar dagen relaxen is ook niet verkeerd. Al genoeg gezien van het land en van de mensen. Heb nog veel plezier daar en tot binnenkort.

Vanuit een warm en af en toe vochtig Nederland en dikke knuffel.
    Papa