Phuket, pingpongshow + ladyboys + ethanol + chamber of secrets

30 juni 2014 - Phuket, Thailand

Onze laatste dagen in Thailand hebben we in Phuket doorgebracht. Het was ongeveer 8 uur reizen dus we kwamen rond de avond aan. We hadden nu zelf weer onze accomodatie geregeld. Gewoon in een guesthouse dus in plaats van een resort en dit was een stuk goedkoper. En eerlijk gezegd zelfs beter dan ons huisje in Koh Samui.

We zijn naar de bekende kroegenstraat geweest en hebben een pingpongshow bezocht. De entree was gratis maar je moest wel 1900Baht voor een biertje betalen, waar je normaal gesproken 70Baht voor betaald. Dit zagen we dus niet zitten en we wilden weer vertrekken. Maar toen kwamen ze aan met een andere kaart waar lagere prijzen op stonden. Nu was het nog maar 900Baht voor een biertje. Maar ook dit had ik er niet voor over en we besloten dat we niet meer dan 300Baht wilden betalen en uiteindelijk was dit goed. Mooi!

Grappig om een keer gezien te hebben, maar ik zou echt niet in hun schoenen willen staan. Sta er niet om te springen om vissen, schilpadden of een kanarie tevoorschijn te moeten tover of te laten verdwijnen. Hetzelfde geld voor scheermesjes, pingpongballen (uiteraard) en meters lint.

Het was wel lache om te zien hoe ze ballonnen kapot schoot door een pijltje af te vuren, kaarsen uit blies, een ei op een bierflesje zetten, op een toeter blies of een sigaret rookte. Ook vroegen ze een aantal keer mensen op het podium. Er waren veel stelletjes binnen en alle mannen hielden wijselijk hun mond. Ik vond het wel een beetje sneu voor de vrouwen dat niemand zich aanbood dus ik vond maar dat Cameron op het podium moest. Hij mocht schijfjes appel happen en ik was hem fluitend aan het aanmoedigen. Dat leek me beter dan met een chagrijnige jaloerse blik hem aan te staren. Beetje lol hebben op vakantie moet kunnen toch! Ik was blij dat hij dit keer op het podium ging en niet de keer erop want dat had ik toch minder grappig gevonden. Aangezien bij deze man zijn kleding werd uitgetrokken, hij op zijn rug lag met alleen een handdoek en door drie blote voorgevels gemasseerd werd met de intensie om iets te laten groeien. Ik was erg blij met het appels happen.

We hebben hier ook gesnorkelt. Er waren meer vissen maar minder koraal dan in Koh Tao. Het was ook een stuk minder zonnig dan de vorige keer en nu regende het vrij hard maar gelukkig regent het niet onder water! Ditmaal gingen we met een speedboot naar de verschillende locaties. Cameron had een onderwaterhoes gekocht zodat hij onderwater foto's kon maken. Wat niet helemaal gelukt is maar beter iets dan niets. Op de terugweg zaten we met een paar Australiers in de bus en een van die mannen wilden wel een biertje, dus hij vroeg de chauffeur of hij bij een winkel wilde shoppen. Hij kocht een sixpack bier en Cameron en ik hadden er een gedeeld. Halverwege de reis moest diezelfde man ontzettend nodig naar de wc en vroeg de chauffeur te stoppen. We wilden liever voorkomen dat hij in een bierflesje zijn behoefde zou doen, wat hij zonder enige twijfel gewoon gedaan zou hebben. Cameron en ik vonden dit wel grappig maar niet iedereen kon er om lachen dat hij de chauffeur alweer liet stoppen. Maar de chauffeur weet ook wel waarvoor hij het doet want toen hij die man afzette bij zijn hotel kreeg hij een behoorlijk grote fooi (1000Baht = 21euro en dat is erg veel).

Tijdens het op zoek zijn naar wat te eten de volgende dag kwamen we, Chamber of secrets, tegen. Ik vroeg me af wat dat was en het bleek een spel te zijn. Zoiets als Indiana Jones. Je begon in een kamer en je moest de geheime deur vinden. Dit kon je bereiken door dingen te verplaatsen of een speciale code te ontcijveren. Dit leek ons wel leuk, even helemaal iets anders. En ik was dan ook benieuwd hoe het zou gaan aangezien we beide nog nooit zoiets hebben gedaan. Dit kon nog eens interessant worden. Leuke uitdaging. We hadden een uur de tijd voor een x aantal kamers. Hoeveel het er waren werd ons niet verteld, daar kwam je vanzelf wel achter. In elke kamer moest je eerst een code voor een kluis ontcijferen voordat je de geheime deur kon openen.

In de eerste kamer hadden we wat hulp nodig omdat we nog niet in de goede "denk modus zaten". De tweede kamer was ons zelf gelukt *schouderklopje voor ons. Maar de derde kamer, die leek het makkelijkst, maar daar kwamen we helemaal niet uit. Ondanks dat we wat tips kregen viel bij ons het kwartje niet. Maar uiteindelijk zijn we er toch in geslaagd om de geheime deur te openen. Mijn hersenen waren behoorlijk aan het kraken dus veel meer nadenken zat er voor mij niet in. We hadden toch nog een trial gedaan in een andere kamer maar hierna besloten we toch op te houden. Het was in ieder geval even helemaal wat anders en zeker leuk om een keer gedaan te hebben. Is voor mensen die "outside the box" denken. Wij moeten nog veel oefenen!

Toen we bij onze brommer aankwamen zagen we dat er een slot om het achterste wiel zat. Blijkbaar mocht je daar na 18:00 niet meer parkeren. Toen we de brommer daar neer hadden gezet in de middag stonden er een heleboel omheen, nu stond onze brommer dan maar een beetje alleen. Hmm op naar het politiebureau dan maar waar we een boete van 300Baht moesten betalen. En na deze braaf te hebben betaald konden we weer terug lopen en hebben we de brommer verplaatst. Het grappige / flauwe was dat als we de brommer een meter naar links hadden opgeschoven dan hadden we geen boete gehad. Dan weten we dat voor de volgende keer.

We zijn lekker wezen uiteten voordat we terug naar onze kamer gingen om ons om te kleden en weer terug richting de kroegenstraat te gaan. We zijn eerst naar een liveband gaan luisteren, toch grappig om die mensen engels te horen zingen, is niet altijd goed te verstaan of zuiver. Daarna zijn we een aantal andere kroegjes ingegaan. Er liepen een heleboel ladyboys rond. Sommige zagen er helemaal niet verkeerd uit.

Er was genoeg te zien. De kroegen zelf zagen er ook erg goed uit, veel lasers, standbeelden van tijgers en cobera's. Genoeg entertainment zoals een paaldans act. Wat ik zelf wel gaaf / mooi vind om naar te kijken aangezien je daar behoorlijk wat spieren voor nodig hebt. En genoeg ladyboys of echte vrouwen op hoge hakken en korte rokjes. Dus als vrijgezelle man.. is deze plaats een aanrader. Maar pas op dat je niet te dronken word want dan kun je het verschil tussen een echte vrouw of een ladyboy niet meer zien!

Voor mij was drie nachten daar dan ook meer dan genoeg. Op naar Singapore!

Kort:
Phuket, onze laatste bestemming in Thailand waar we drie nachten hebben verbleven.

We zijn gedurende deze drie dagen op een snorkeltoer geweest, toevallig regende het op het begin van de ochtend ontzettend hard. We gingen met een speedboot naar de verschillende snorkelplekken toe en het was toch vrij koud op het begin. Gelukkig regent het onderwater niet. Er waren meer vissen maar minder koraal dan in Koh Tao en dit keer hadden we een onderwaterhoes voor de camera bij. De foto's zijn ondanks de hoes niet helemaal goed gelukt maar beter iets dan niets. Op de terugweg zat er een oudere levensgenieter bij ons in het busje. Hij vroeg de chauffeur om bij een winkel te stoppen omdat hij bier wilde halen. Cameron en ik vonden dit wel grappig en kregen ook een biertje. Halverwege de reis moest diezelfde man ook naar de wc en aangezien wij liever niet hadden dat hij in een bierflesje zijn behoefte zou doen had zijn Thaise vriendin ervoor gezorgd dat de chauffeur even langs de weg wilde stoppen.

En we hebben de "chamber of secrets" gespeelt. Wat een soort Indiana Jones is. Je bent in een ruimte waar je een geheime deur moet vinden. Welk je kunt openen door een code te ontcijveren, spullen te verplaatsen of een bepaalde melodie af te spelen. Dit was een hele uitdaging aangezien we beide nog nooit zoiets hadden gedaan en nog niet erg goed zijn in het "buiten de box" denken.

Dit is volgens mij de meest toeristische plek en dat kun je dan ook goed merken. De verkopers zijn een stuk meer opdringerig en minder aardig, de spullen zijn er duurder maar je kan veel meer afdingen, er lopen veel meer vrouwen en ladyboys rond en er is een hele lange bekende kroegenstraat. In de kroegenstraat lopen er veel mensen rond om de pingpongshow te promoten en hier zijn we dan ook naartoe geweest. We hebben wel even moeten onderhandelen voor de prijs van een drankje 1900Baht vonden we toch een beetje veel voor een flesje bier wat normaal gesproken 70Baht kost. We hebben er uiteindelijk 300Baht voor betaald.

We hebben vissen, schildpadden, een kanarie, meters lang touw, scheermesjes en uiteraard pingpongballen toevoorschijn zien komen of zien verdwijnen. Kaarsen uitblazen, ballonnen kapot schieten, een sigaret roken, op een toeter blazen en een ei op een bierfles zetten stond ook in het programma. Ze vroegen ook een aantal keer het publiek op het podium en met de instelling aangezien het vakantie is en een beetje lol is ook niet verkeerd stuurde ik Cameron het podium op. Gelukkig had hij de appelschijfjes happen act en werd hij niet zoals de volgende "geluksvogel" gemasseerd door drie blote voorgevels om iets te laten groeien. Dat had ik dan toch minder grappig gevonden.

In dezelfde straat zijn we ook een avond naar een live optreden wezen kijken, toch grappig om die mensen engels te laten zingen. Dit is niet altijd goed verstaanbaar of zuiver.
We hebben een aantal paaldansacts gezien. Wat ik zelf best gaaf vind aangezien de vrouwen daar best wel wat spieren voor nodig hebben.

De kroegen zien er van binnen ook goed uit. Genoeg tijger en cobra standbeelden, lasers en vrouwen en ladyboys in korte rokjes en hoge hakken. Ook moet je oppassen voor erg goedkope shotjes, om te compenseren worden veel drankjes gemixt met ethanol. Dus betaal liever wat meer (wat nog steeds erg goedkoop is vergeleken met wat je in Australie moet betalen) zodat je echt een shotje krijgt in plaats van een paar cent en een shotje gemixt met ethanol.

Kortom: Echt een plek voor de vrijgezelle man, maar pas op dat je niet te dronken word want dan kun je het verschil tussen de een echte vrouw of een ladyboy niet meer zien!

Dus drie nachten daar was voor mij wel genoeg. Op naar Singapore!

1. Ans:
    29 juli 2014
    De verhalen volgen elkaar nu op in razend tempo!
    Met 3 weken Thailand en Indonesië er tussendoor is er ook veel te vertellen.
    We volgen je uiteraard nog steeds met de vele ondernemingen die jullie ook daar gedaan hebben, even weer echt vakantie.
    De laatste avond in Australië komt nabij en met weer een afscheid.
    Wij wensen je van harte nog een fijne avond.
    Het thuisfront xxx